게시판

공지사항

 

[전기컴퓨터공학과]2024-2학기 논문연구 I 계획서 제출 안내 (Directed Research I Submit Research Plan)

작성자 관리자 날짜 2024-09-23 17:26:24 조회수 39

2024-2학기 논문연구 I 계획서 제출 안내 (Directed Research I Submit Research Plan) 

 

※ For foreign students, please contact us via email.

 

 

(KOR)

 

1. 대 상

 

- 2024-2학기 『논문연구 I (석사)GRA7801-001, 논문연구 I (박사 ,통합과정)GRA7802-001 』수강신청 학생

 

★ 학위 논문 X / 일반대학원 [수 업] 중 [논문연구 I ] (석사/박사, 통합).

  

 

2. 논문연구 I (석사 /박사 ,통합과정 ) 계획서 입력 및 제출 방법

 

① 포탈 (대학원 )수업 ->논문연구계획서 (수업 ) [입력] -> 입력한 내용 [출력]-> 지도교수 및 주임교수 서명날인 必 

-> 학과 제출 → 학과에서 학생들 서류 취합 → 대학원행정실 (본관 317)로 제출

 

② 논문 연구 (Ⅱ,Ⅲ) (박사 ,통합 과정 신청 학생은 기입력 자료로 사용함. 제출 대상 아님.

(학기 말, 논문연구지도확인서(출결)와 결과물만 제출)

 

③ 논문연구지도확인서(출결)는 2024-2학기 논문 연구 교수님께 지도 받는 기간 동안, 주차마다 교수님께 확인 받아 학기 말 제출 해야 함.

 

 

3. 입력 및 제출 기한

 

2024. 9. 30.(월) ~ 2024. 10. 8.(화)

 

※ 미제출시 수강신청 취소 !

 

 

4. 결과물 제출

 

- 학기말 결과물 제출 필수 (* 해당 학과로 제출 / * 학기말 별도 공지 예정 )

 

 

* 필독!

 

- 첨부파일 [일반대학원 논문연구 지도 확인서(출결포함)] 반드시 다운받으셔서, 매 주차 교수님께 확인받으신 후 결과보고서와 함께 제출하셔야 됩니다.

 

- 계획서는 '논문연구 I' 수강자만 제출

 

- 결과보고서와 지도확인서는 '논문연구 I, Ⅱ, Ⅲ' 수강자 모두 제출하셔야 됩니다.

 

 

(ENG)

 

1. WHO

 

2024-2 Directed Research Ⅰ (Master's Course/ Doctoral/ Integrated ) registered students

 

★ No thesis.(graduate/master's/doctoral)

 

 

2. How to access &submission

 

① InhaPortal → (Graduate)Course → Fill out [Thesis Research Plan/논문연구계획서 → Print out → Advisor & Head Profesor Signature Necessary → Submission to the major office → Collecting student documents in the department → Submit to Graduate administration office

 

② Directed Research(Ⅱ,Ⅲ) (Doctoral/Integrated) No submission required!

 

③ ‘Directed research guidance confirmation (attendance)’ must be checked by the professor for each week during the period of guidance in the 2024-2 semester and submitted at the end of the semester. (From 2024-2 semester)

 

 

3. Period of Fill out and Submission

 

2024. 9. 30.(Mon) ~ 2024. 10. 8.(Tue)

 

※ No submission, registration will be canceled!

 

 

4. Result Submission

- Required to submit results at the end of semester (*Submit department office / * Separately announced at the end of semester)

 

 

* Read!

- Attached file [General Graduate Paper Research Guidance Check (including attendance)] You must download it, check it with the professor every week, and submit it with the result report.

 

- The plan is submitted only to those who participate in 'Thesis Research I'

 

- The result report should be 'Thesis Research I, II, III'. all participants submitted to graduate office.

 

 

※ For foreign students, please contact us via email.

 

문의사항 : 032-860-8379 / jh24@inha.ac.kr / 224298@inha.ac.kr

댓글 (0)

등록된 댓글이 없습니다.