2023학년도 2학기 학위청구논문 심사신청을 위한 제출서류를 안내해 드립니다.
■ 제출대상자 : 2024년 2월 졸업예정자
■ 온라인 제목 입력(포탈) 및 서류제출 기간 : 2023. 10. 2(월) ~ 13(금)
* 조기졸업 희망자는 학과의 승인이 필요하오니 사전에 학과에 문의하시기 바랍니다.
(석사 및 박사과정은 한 학기, 통합과정은 두 학기 범위 내에서 신청가능)
* 심사용(가제본) 논문은 2023. 10. 20(금)까지 학과 사무실로 제출 가능
■ 제출처 : 학과사무실
■ 제출서류(학과사무실에 제출)
1) (석사, 박사)학위 청구논문 심사신청서
2) (석사, 박사)학위 청구논문 심사위원 추천서
※ 심사비 지급을 위한 계좌정보 필히 확인 바랍니다.
※ 외국인(해외은행 이용자)의 경우 외화송금신청서 작성 필수
3) 논문 게재, 발표실적 확인서
※ 논문(연구)실적 인정 확인 : 각 학과사무실 문의
※ 학위논문심사신청 마감일까지 학칙 및 학과내규에서 요구하는 연구실적 미충족 시
학위논문심사 불가능합니다. 학과내규의 학위논문제출자격을 필히 확인하여 주시기
바랍니다.
※ 장학의무사항 : 장학담당자 (☎032-860-8385)
4) 심사용 논문(석사 3부, 박사 5부) : 10. 20(금)까지
5) 논문 표절 검사 진행을 권장하며 검사 결과는 학위논문심사 신청 시 제출 불필요
※ 표절검사는 논문완성본을 기준으로 시행하며 논문완성본 제출 기간에 제출
■ 신청서 양식 : 첨부문서 참조
■ 학위논문 작성양식 : 대학원홈페이지 -> 학사가이드 -> 서식 -> 학위논문작성양식 ☞ 바로가기
※ 학위논문 양식 준수 요망(논문 제본 규격 및 내부 양식 등)
■ 제목입력 및 가상계좌 확인 : http://portal.inha.ac.kr → 학사행정 → (대학원) 졸업
→ 학위수여심사신청(학생용) → 제목 입력 → 저장 → 인쇄 (우측 상단 가상계좌 확인)
■ 심사료
- 석사 : ₩90,000
- 박사 : ₩500,000
■ 심사료 납부처 : 하나은행 가상계좌(2023. 10. 2(월) 09:00 ~ 13.(금) 18:00)
※ 가상계좌 : http://portal.inha.ac.kr → 학사행정→ (대학원) 졸업
→ 학위수여심사신청(학생용) → 제목입력 → 저장 → 인쇄 (우측 상단 가상계좌 확인)
■ 기타사항
1) 금학기 재입학자는 신청할 수 없습니다.
2) 지난 학기 졸업보류자는 심사 신청을 하지 않습니다. 추후 학위논문 완성본 제출 기간 내 기타
졸업미비요건 충족 및 논문 완성본 제출을 완료하시기 바랍니다.
3) 연구실 안전교육대상자는 졸업학기 연구실안전교육을 2024. 1. 5.(금)까지 반드시 수료 (해당자에 한함)
※ 안전교육대상자 확인 및 교육관련 문의 : 안전관리 홈페이지 로그인시 확인가능 또는
안전방재실 (☎032-860-8082) 문의 ☞ 바로가기
4) 영어자격시험 미 통과자는 2024. 1. 5(금)까지 관련 서류를 제출 (☎ 032-860-8379)
5) 연구실적 확인 : 각 학과사무실 문의 (중요!)
■ 기타문의 : ☎032-860-8386
======================================================================================================================
Notice of Application for Thesis/Dissertation Examination for 2023 Fall Semester.
■ To Whom: Prospective graduates in February 2024
■ Online Thesis Title Input (INS Portal) and Document Submission
⇒ Oct 2(Mon) ~ 13(Fri)
■ Applicants who wish to graduate early need to be approved by the department,
For more information, contact us in advance.
(master's course can be applied within two semesters and doctoral programs can be applied for within one semester
and integration courses within three semesters)
■ Examination Papers (temporary binding) can be submitted to the department office by Oct 20(Fri)
■ Required Documents (Submit to the department office)
1) Application for Thesis/Dissertation Examination
2) Recommendation Letter for Judges for Thesis/Dissertation Examination
3) Certificate or proofs for publication of papers or publication results
※ Check the Thesis (Research) results : Each department office
※ Scholarship Requirements: Scholarship Officer (☎032-860-8385)
4) Thesis for examination(3 Copies for Master, 5 Copies for Ph.D) : ~ Oct 20(Fri)
5) Anti-plagiarism test is recommended but does not need to be submitted.
※ Submit Anti-plagiarism test result for your final version of thesis : ~ Jan 5(Fri) 2024
■ Application Form: See attached document
■ Official form for thesis/dissertation: Graduate School website ⇒ Academic Guide
⇒ Format ⇒ Thesis Writing Format ☞ Link
■ Title input and Virtual account verification: http://portal.inha.ac.kr → 학사행정 → (대학원) 졸업 → 학위수여심사신청(학생용)
→ 제목입력→ 저장→ Check virtual account in upper right corner
■ Examination fee
- Master : ₩90,000
- Ph.D : ₩500,000
■ Where to pay : Hana bank virtual account (Oct 2(Mon) 09:00 ~ 13(Fri) 18:00))
※ Check Virtual account : http://portal.inha.ac.kr → 학사행정 → (대학원) 졸업 → 학위수여심사신청(학생용)
→ 제목입력→ 저장→ Check virtual account in upper right corner
■ Other things
1) Re-entry student of this semester(2023-2) cannot apply.
2) The applicants must complete “Laboratory Safety Class” by Jan 5(Fri.) 2024
(for those who are eligibility only)
※ Inquiries for Laboratory Safety Class
- Safety Management Website(http://safety.inha.ac.kr)
- Contact Safety Prevention Office (☎032-860-8082)
3) Those who have not passed the English Language Test need to submit related documents by Jan 5(Fri) 2024 (☎ 032-860-8379)
4) Check the research results: Each department office
■ Other inquiries: dhlee@inha.ac.kr