상위과정 이수학점 인정 신청을 다음과 같이 안내하오니 참조하시기 바랍니다 .
Please refer to the following information about application of credit of Upper Course.
1. 대 상 : 2022 학년도 2 학기 박사 신입생 및 미제출 재학생 (본교 일반대학원 졸업자에 한함 )
Who : New Ph.D. students and unsubmitted students in the Fall Semester of 2022 (only graduates of the INHA general graduate school)
2. 해당사항 : 석사과정에서 24 학점을 초과하여 이수한 학점 중 B0 이상 교과목으로 6 학점까지 인정
Relevant Details: Up to 6 credits are accredited as subjects above B0 among credits completed in excess of 24 credits in the master's course.
3. 제출서류
1) 학생 제출서류 : ①상위과정이수학점인정 신청서 (첨부문서), ②석사과정 성적증명서
2) 학과 제출서류 : 학점인쇄표
Required Documents
1) Application of credit of upper course (Attached document), Trascript of the Master’s course
2) School register, printed credit card (Department Office)
4. 제출기간 : 2022. 9. 26.(월 ) ~ 9. 30.(금)
Submission Period : September 26(Mon.) ~ September 30(Fri.)
5. 제 출 처 : 학생 → 각 전공 사무실 (종합 /입력 , 학점인정표 출력 ) →지도교수 서명
Where : Students – Each Departments (Synthesize/input, print credit card) - signature of Academic Advisor/Head of Department
6. 확 인 : 10 월 중 학적부에 반영예정 (포탈 → 학사행정 → 졸업 → 학적 및 성적현황 )
** 유의사항 : 포탈내 학생 확인 성적은 등급 (A+,A, B+)으로 반영되어 있으나
대외용 제출 서류인 성적증명서에는 P (Pass) 로 반영되어 평점평균에는 포함되지
않음을 유의 하시기 바랍니다 .
※ 석사과정은 (학부과정 중 이수한 과목 ) 자동으로 처리되오니 10 월 후 학적에 반영이 안된 경우 별도로 문의하시기 바랍니다 .
Confirmation : Supposed to be reflected in the school register in October (Portal → 학사행정 → Graduation → Academic record and grade status)
** Notes : Please note that the student confirmation grades on the portal are reflected in grades (A+, A, B+), but the transcript, which is an external document, is reflected as P (Pass), so it is not included in the average score.
※ The master's course (subjects completed during the undergraduate course) will be automatically processed, so if it is not reflected in the school records after October, please contact us separately.